Information til lejer – Lejekontrakt

INFORMATION TIL LEJER 

Vi håber, at du får et godt arrangement her i Ledøje Forsamlingshus. Husk vores hjemmeside: www.ledojeforsamlingshus.dk  

Hjælp os med at passe på huset og holde udgifterne nede, så får vi råd til vedligeholdelse og forbedringer. Huset drives alene af ulønnede frivillige og rummer mange lokale arrangementer i årets løb: Revy, Grydelaug, juletræsfest, julemarked, fastelavn, loppemarked, musik, foredrag m.m. 

Huset lejes som nøglehus. Lejer sørger selv for opstilling m.m. Ved udlevering af nøglen gennemgår vi sammen huset.  

Parkering på Forsamlingshusets gårdsplads og Børnehavens parkeringsplads. Ved parkering på Øbakkevej skal der være plads til gennemkørsel for store varevogne og redningskøretøjer. 

Vi forbeholder os ret til at fremsende faktura, hvis der er væsentlige mangler ved aflevering. 

 

Faciliteter 

  • Forsamlingshusets store sal måler 14 meter x 9 meter. For enden af salen er der en scene med scenetæppe. Brug KUN snoretrækket til scenetæppet. Fejlbetjening faktureres. 
  • Alle borde måler 180 cm x 80 cm. Der er stole og borde til 100 personer. 
  • Forsamlingshuset har også en lille kaffestue med plads til 20 personer.  
  • Der er mindre anlæg, projektor, whiteboard og flipover.  
  • Husets køkken er udstyret med stor gasovn inkl. riste og plader. Gaskomfur med store blus, samt gryder og pander og køkkenredskaber. 
  • Køkkenet har 2 store køleskabe til opbevaring af mad. 
  • Der findes en industriopvaskemaskine samt rulleborde af stål til transport af service.  
  • Huset råder over service til 100 personer. 
  • Der er diverse porcelæn og fade til servering, vinkarafler og vandkander, samt vaser og lysestager. 
  • Der en bardisk og køleskab til drikkevarer og stor fryser. 
  • Der er garderobe og toiletter til ”Karle” henholdsvis ”Piger”. 

Husorden 

  • Af hensyn til naboerne, skal vinduerne i såvel den store sal og kaffestuen være lukket, når der spilles musik. Alle vinduer skal lukkes og musik skal slukkes senest kl. 02:00. 
  • Forsamlingshusets inventar og service må ikke bruges udendørs. 
  • Der må ikke ryges indendørs. Udendørs askebægere skal benyttes. 
  • Bortkomne nøgler erstattes med 1500 kr. 
  • Ved større skader skal dette meddeles, når nøglen afleveres. Fejl og mangler rapporteres til service@ledojeforsamlingshus.dk  

Opstilling 

  • Hjælp os med at holde gulvet pænt. Slæb og skub derfor ikke borde og stole rundt i salen. Hvis man er to om et bord, er det nemt at løfte. 

El og Varme 

  • Hovedafbrydere og sikringer forefindes i rengøringsrummet over for køkkenet. 
  • Forstærker og el afbryder i scene sidelokalet må IKKE slukkes.

Køkken 

  • Komfur, køleskabe samt ovn efterlades i samme rengøringstilstand, som det blev modtaget. 
  • Medbring selv kokkeknive, en gulvklud, karklude, mange viskestykker og affaldssække. 
  • Følge instruktionen for opvaskemaskinen, ovn og komfur ved såvel opstart som afslutning, instruktionen forefindes ved maskinerne. 
  • Service og køkkeninventar rengøres grundigt, så det er klar til at blive benyttet af den næste lejer. 
  • Husk, at alt afskylles inden det sættes i opvaskemaskinen. Specielt bestikket afskylles grundigt FØR opvask. 
  • Da opvaskemaskinen ikke tørrer servicet, skal glas og bestik efterpoleres. 
  • Ventilationsanlægget i køkkenet tændes, når opvaskemaskine eller ovnen benyttes. Ventilationsanlægget tændes/slukkes lige inden for døren til køkkenet ved emhætten. 
  • Køkkenet er udstyret som anretter køkken. 

 

Når Forsamlingshuset forlades 

  • Aftørre/vaske borde og sætte dem og stolene på plads i depot. 
  • Aftørre/vaske borde i køkkenet. 
  • Gulvene fejes og synlige pletter afvaskes 
  • Alt affald, også fra toiletterne, anbringes i containere bag huset. Kun klare sække der lukkes må bruges. 
  • Luk varmen ned på 1 på alle radiatorer i salen, Kaffestuen og på toiletterne. 
  • Tjek, at alle vinduer er lukket. Træk gardiner for 
  • Sluk for ventilationsanlægget i køkkenet. 
  • Tjek, at der er slukket for kaffemaskinerne, elkedel, ovn og komfur. 
  • I rengøringsrummet slukkes den øvrige belysning ved at slukke hele den ’markerede’ række.  
  • Sluk udendørs belysning ved udgangen. 
  • Brugte mopper, røde og blå klude samles  i separate poser. Knude på poserne. Poserne lægges oven på rengøringsvognen.         

TAK 

– til selskaber, møder og andre arrangementer.